lördag 8 augusti 2015

En titt på sommaren som är




Denna sommar alltså! Ja, än är den ju inte slut, större delen av augusti är klar och den senaste veckan har ju varit så sköön! Varm, sommarvarm, solvarm och alldeles ljuvlig!

Det har varit ovanligt mycket blåst och det här med klimatförändringar och hur vi bara fortsätter att förstöra vår vackra planet och vår natur är ju oroande och väldigt ledsamt.
Jag brukar inte klaga alltför mycket på vädret, det är som det är, inte mycket som man kan påverka och dåligt väder, fint väder, regn och blåst, ja, allt väder är utomordentligt att småprata om.
Så jag har haft en skön sommar hittills för jag har varit ledig nästan hela juli och då har jag varit utomhus mycket. För min del tror jag att det är det som är det speciella med sommaren - att jag är så mycket mer utomhus och jag är mycket mer i rörelse. Jag gör helt andra saker på landet än vad jag gör i stan. Det mår jag bra av!

Jag hoppas att du också gjort sådant som du mår bra av den här sommaren! Berätta gärna i en kommentar vad du gjort/gör under sommaren som du mår bra av!

Bland annat har jag plockat blåbär till frukost många dagar och vid ett annat tillfälle ska jag skriva en hel blogg om blåbärsplockning och Alexanderteknik.

Imorgon åker jag då äntligen till Irland! Jag ska till Limerick på Alexander Technique 10th International Congress. Tänk att det är den tionde kongressen. För mig blir det den fjärde. De tidigare har  varit i Engelberg, Oxford och Lugano. De har alla varit spännande, roliga och väldigt lärorika. Den här tror jag kommer att bli alldeles fantastisk. Det är ca 700 Alexanderlärare från hela världen som träffas, umgås och lär av varandra. Workshops, föreläsningar och tillfällen till att utbyta arbete. 
Att träffa klasskamrater och vänner och att lära känna nya kollegor är förstås en stor del av nöjet!

För någon vecka sedan besökte jag Borås för att titta på den här skulpturen, gjord av en brittisk konstnär, Sean Henry, som inspirerad av Alexanderteknikens övning av att ligga i aktiv vila på golvet med bok under huvudet skapat denna stora skulptur. Jag passar på att jobba lite med den...
Så här kommer vi bl a att arbeta med varandra på kongressen!


När jag är tillbaka i Göteborg börjar jag den 17/8 med ett uppdrag för Partilles kulturskola. Jag ska inspirera och informera lärarna om Alexanderteknik. Jätteroligt! Det är fjärde Kulturskolan i Göteborg med omnejd som tar in Alexanderteknik på en studiedag. Det brukar vara mycket uppskattat.

Lördag 22/8 är jag med på ännu en Barfotadag, anordnad av VivoBarefoot. En heldag med massor av spännande som sker i butiken och i den närmaste parken. Jag ger minilektioner!

Vecka 34 finns möjligheten för några till att boka 5 lektioner måndag-fredag för sommarpriset.
https://www.facebook.com/events/359507807553067/
Den 1 september startar den första kursen med gruppträffar och privatlektioner och den 13 september blir det en kort workshop med Alexanderteknik och Yoga.

                               Jag ska försöka få tid att blogga från kongressen! Så häng med!                                                                                                  
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar