söndag 15 maj 2016

Från att löpa bra till att sitta bra

Klockan är 22.22. Det är söndag kväll och pingstdagen, en fullspäckad vecka är nästan över och jag längtar efter att gå och lägga mig när jag har skrivit färdigt.

Veckan som började så ljus, solig och varm med radiointervju, föreläsning, bloggutmaning, Tai Chi mitt i veckan, Qigong på Hagabadets takterrass, undervisning och övergick sedan i moln, kyla, vind och regn.

Eftersom min kollega Malcolm Balk kom i torsdags kväll och workshopen i The Art of Running var igår, så höll jag tummarna för uppehåll. Det höll upp! Jag var så glad!

I fredags fick fyra glada löpare var sin privat coaching i löpning av Malcolm. Utanför min lokal längs Viloplatsen filmades och instruerades de under eftermiddagen. Jag tittade på lite då och då.
Några av dem ska springa Göteborgsvarvet så det blir spännande att höra hur det går.

Jag har själv några elever som kommer på Alexanderlektion på lördag strax innan de ska springa varvet. Roligt!

Lördagens deltagare, bl a jag själv och äldste sonen var mycket nöjda med workshop i The Art of  Running. För mig är det fjärde gången som jag gör den och det är alltid en del nytt som gör att pusselbitar faller på plats.
Själv har jag ingen löparlängtan inom mig, jag längtar efter att göra Tai Chi och Qigong eller att gå långa promenader, men trots det kan jag tänka mig att lägga in lite korta joggingstunder då och då, som en utmaning. Så inspirerande och bra är Malcolm som coach!
Det blir nog The Art of Running 2017 också...




En kollega från Finland, kom till Göteborg för att vara med på kursen. Han heter Jyri Lamminmaki och han har tillverkat en Alexanderteknikinspirerad stol, som han kallar Upsupp.
https://www.facebook.com/upsupp/

Han tog med sig en till mig!
Nu är jag återförsäljare för en stol som är både bra att sitta på och snygg att se på. Den är jätteläcker!
Den är höj och sänkbar. Rak, platt stolsits som gör det så mycket lättare att sitta.  Mjukt lutande i framkanten. Litet smalt ryggstöd som är placerat i skulderbladshöjd. Om man vill luta sig bakåt. Vilket ger rygg och armar möjlighet för rörelse. Helt enkelt en stol som gör skillnad!
Det går bra att boka tid för att komma till Viloplatsen för att se och provsitta den om du är
intresserad. Jag kan även komma till din arbetsplats.

Som ni ser så blev även Malcolm väldigt förtjust i Upsupp, så det flyger nog snart en stol till Montreal!

1 kommentar:

  1. Låter intressant med workshopen om löpning. Det ska jag söka mer information om.

    SvaraRadera