onsdag 13 oktober 2021

Mitt företag - Equilibrium

Vad ska mitt företag heta tänkte jag i början på 1989 när jag gick en Starta Eget-kurs??? Ska det heta något med Alexanderteknik, balans och rörelse. Eller kanske med ordet medvetenhet och att vara här och nu??

Svårt, tyckte jag och rådfrågade Oraklernas bok. I Ching or book of changes. Jag har flera men det var nog den stora tjocka boken med förord av C G Jung och översatt till engelska av Richard Wilhelm.

Jag tror att jag använde mig av tre kinesiska mynt för att få fram vilket hexagram som skulle ge mig svar på vilket namn jag skulle ge företaget. Minns ej vilket det blev men någonstans fanns ordet equilibrium med och jag tyckte att det var vackert.

Master Hua-Ching Ni är en som är kunnig i I Ching. Han skrev så här om balans:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar