torsdag 15 mars 2012

Utrensning, nätverksträff och ny facebooksida!

Några dagar av förkylning gav ett plötsligt stopp i vardagen! Jag trodde att det var influensa men i så fall är den av en mildare art. Jag har haft mycket jobb, barnen har varit förkylda och jag har samtidigt haft mycket funderingar och grubbel kring barndomshemmet som är till försäljning.
Det är så skönt att kunna lita på kroppen! Den säger stopp när det är stopp som behövs, tycker jag i varje fall. Det är inte alltid lämpligt (med tanke på jobb och andra åtaganden) men ur ett större perspektiv brukar det vara det bästa.

Det ger tid till bearbetning och utrensning och det känns som om det passar bra så här i mitten av mars. Jag ska skyffla ut massa gammal bråte och samtidigt försöka skapa tomrum och tid över till att öppna upp för något nytt!

Om några timmar är det dags för ännu ett av Qoola Qvinnors nätverksträffar här i Göteborg. Det är 83 stycken som har anmält sig till Afternoon Tea på Soho.
Siv Thuresdotter, Agneta Oreheim och jag är oerhört glada för det gensvar vi fått på dessa träffar. Fantastiskt att känna att det finns ett sådant intresse och en sådan kraft när vi samlas!

Vem vet vad vi kan hitta på tillsammans?!!
Vilka samarbeten kommer att startas?!!
Vilka upplevelser kommer vi att dela?!!

Många av oss är småföretagare utan anställda och utan arbetskamrater.

Precis som att var och en av oss fungerar bättre som en helhet (när kropp och sinne är närvarande och i kommunikation) så kan vi som företagare fungera bättre när vi är närvarande i ett sammanhang och i kommunikation med andra!

Några dagars soffliggande kontemplation har också gett mig beslutsamheten att öppna en ny facebooksida som heter "Alexanderteknik - Tips, frågor & svar om ergonomi, hälsa & utveckling"

Se: http://www.facebook.com/Alexanderteknik

Välkommen till min nya sida!!

Dags att lämna soffan! Nu är tiden inne att vara aktiv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar