måndag 27 januari 2014

Dags att tratta ner...

Upplever du någon gång att det händer alldeles för mycket på en gång? Många saker att tänka på och många saker att göra...
Just nu upplever jag att jag har en uppsjö av idéer, men det finns så mycket att plocka ur att det blir svårt att välja.

Jag fick en möjlighet i höstas att träffa Coach Beate ett antal gånger och hon gav bra verktyg för sådana situationer. Själv är jag en fena på att stanna upp och att ge mig tid att ta hand om mig själv, tänka efter och sedan att ta beslut. Men om det är för många beslut att ta eller vad som kan vara bästa att börja med...Att helt enkelt (?) bli klarare och tydligare det hjälpte Beate mig med.

Ett tips var att "tratta ner", att skilja ut och att skapa en struktur för det jag vill gå vidare med.

Så ut genom tratten kommer:
a) att skapa ett kompendium för elever
b) föreläsningar
c) nischer att rikta mig mot
d) samarbete och att vara del av kreativa nätverk

Nu ska jag tratta i väg till veckans första arbetspass...

Have a lovely day!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar