torsdag 7 april 2016

Blommorna och vi behöver ljus och syre för att växa och må bra


Tänk allt som har legat gömt i jorden som nu kommer fram i ljuset. Det är lika fantastiskt varje år.
Faktiskt tycker jag att det blir mer och mer fantastiskt för varje år.

Jag njuter av varje blomma jag ser och de små små gröna skiften som man kunnat ana på buskarna på gården. Knappt  att ögat först kunde se det och nu någon vecka senare så är det synliga blad. Idag såg jag stora, stora knoppar på ett träd och även syrenernas knoppar är plötsligt där.

I  morse drack jag långkokt vatten med citron och honung. Enligt pålitlig källa är detta bra att göra som kur på mornarna då och då. En slags utrensning och rening. Gott är det också!

Igår fick jag en fantastisk tvåtimmars Thaimassage av dottern till en god vän. Jag tänker idag att det var verkligen passande och behövligt att få en sådan  grundlig genomgång av hela kroppen nu när det är vår. Det är inte bara trädgårdar som ska rensas och rustas för det nya växandet eller fönster som ska putsas för att ljuset ska komma in.

Vår kropp behöver också förberedes för ljus, luft och rörelse inför vår och sommar!

För en del blir lektioner och kurser i Alexanderteknik en sådan nystart. Att öppna upp, släppa spänningar och växa uppåt, precis som all växtlighet nu gör.


Så fick även jag syn på tussilagon. Längs med trottoaren uppe i Annedal. Jag som trodde att de bara växte på landsbygden...Naturen är underbar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar