torsdag 11 februari 2021

Lägg dig på golvet!

Det händer att elever berättar om positiva effekter av Alexandertekniken som gäller någon annan än dem själva, vilket är spännande att få ta del av.

Jag minns en elev som hade berättat om Alexanderteknik på en fest och fått de andra att hitta sina sittben med resultatet att detta gäng satt upprätt på stolarna hela kvällen och pratade om olika saker. Alla tyckte att det kändes jättebra att sitta så.

En del har hälsat från frun/maken/sambon/partnern därhemma att sedan vederbörande började med Alexanderteknik är personen gladare och mår bättre, vilket märks på hemmafronten!

Häromdagen berättade en elev att hennes man har fått diskbråck och hon har visat honom hur han kan ligga på golvet i semisupine och göra den Aktiva vilan (stor hjälp för att lindra/ta bort spänningar och smärta när man har ont i rygg och nacke) och att han nu gör den flera gånger om dagen och tycker att det känns bra. Det är ju fantastiskt!

Sedan skrattade jag gott när eleven sa ungefär så här: ”Ja, det är jättebra med den Aktiva vilan, för när han kommer och är i vägen eller klagar (minns ej vilket hon sa) så säger jag bara: -”Gå och lägg dig på golvet. Då gör han det!”🤣🤣🤣🤣

Den var jättebra! Det ska jag använda mig av när jag tycker att Stefan stör mig! 

Lägg dig på golvet!!

Den Aktiva vilan är ju dessutom jättebra för alla som sitter mycket varje dag. Hela kroppen får vila på ett mycket avlastande sätt och gör det dessutom lättare för vår hållningsmuskulatur att jobba när vi sedan kommer upp igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar