måndag 5 september 2016

Inspiration

På frågan om vad som ger mig inspiration så kan jag inte säga annat än att livet inspirerar mig!

Ta en dag som idag, 5:e september och det har varit som högsommar.
Jag lunchade i Botaniska trädgårdens restaurang och åt den godaste spenat- och broccolisoppa som jag någonsin ätit. Krämig och mild men full av smaker. Vacker att se på och smakade ljuvligt!
Gick långsamt genom trädgården och på väg till spårvagnshållplatsen passade jag på att titta på alla vackra blommor och träd. Hälsade på fiskarna i dammen och tittade på alla barn och vuxna som var där. Inspiration för mina sinnen!

Att vara företagare innebär att marknadsföra och sälja min kunskap på ett sådant sätt att kunden väljer just det jag erbjuder. Hur kan mitt företag ge inspiration till någon annan?

Jag hjälper dagligen andra att bli medvetna om sina vanor så att de kan bli friare i kropp och sinne om de kan hejda vissa vanor.

Jag vill att mitt företag ska inspirera mina elever till att ta nya steg. Att de vågar vara starka genom att hitta kroppens kraft och stöd. Att de har tillit till att de själva kan förändra och att de kan leva sina liv i medvetenhet, närvarande här och nu. Jag vill hjälpa dem att kunna använda Alexanderteknik som redskap i sina liv för att helt enkelt fungera bättre och må bättre!

Själv behåller jag inspirationen genom att fortsätta att lära mig mer inom mitt område. Jag inspireras av samtal och utbyte av arbete med mina kollegor inom AT eller liknande metoder. Jag får också inspiration när jag läser böcker eller lär mig något nytt. Att utveckla känslighet och lyhördhet genom mina sinnen, genom rörelse och genom stillhet öppnar världar både inåt och utåt och det är inspirerande. #inspiration #fbusept2016 #alexanderteknikIgöteborg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar