torsdag 1 september 2016

Mitt företag

Den ofrivilliga företagerskan startade Equilibrium 1988.

Min utbildning till Alexanderlärare var då färdig efter 3 års heltidsstudier i England. Jag kände verkligen att jag hade det bästa yrket som fanns att få och jag brann för att få dela med mig och lära ut Alexanderteknik.
Metoden som både hjälpt mig med att bli fri från år av "problemnacke/whiplash" och att lära känna mig själv och mina svagheter och mina styrkor. Jag hade lärt mig ett förhållningssätt för att kunna hejda vanor som störde och hindrade mig som t ex smärta och stelhet i nacken, rädsla för att prata i grupp och att göra fel, dålig hållning och andra jantelag-relaterade mönster.

Var skulle jag jobba som Alexanderlärare när jag kom hem från England? Jag antog att ingen skulle anställa mig som Alexanderlärare eftersom tekniken var så okänd.

Därför blev jag företagare, chef, direktör, bokförare och marknadsförare. Först jobbade jag i min lägenhet men insåg snart att det skulle vara roligare och mer professionellt med en egen lokal så ganska så snart hyrde jag ett rum med egen ingång i en lägenhet. Från Nordhemsgatan till Vasaplatsen till Viloplatsen 4 i Göteborg, där jag nu har haft min studio och praktik sedan 14 år.

Det är 28 år sedan jag kom hem från England och jag fullkomligt älskar mitt arbete! Ett yrke som bara blir mer och mer intressant ju längre jag håller på med det. Att vara egenföretagare ger mig möjligheten att göra detta.

Att driva ett företag är inte huvudintresset för mig utan det är kunskapen som jag lär ut som är drivkraften.
Människor som lär sig att ta hand om sig själv och sin egen kropp utvecklar styrka. Fysisk, mental och själslig styrka.
Denna kunskap (Alexanderteknik) transformerar människor.

Från och med idag är jag med i Företagarens Bloggutmaning. #FBUSept2016
Dagens tema: #MittFöretag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar