fredag 2 september 2016

Om 5 år

Dagens tema i bloggutmaningen heter #Om5år och det är ju en utmaning att tänka på var jag är med mitt företag om 5 år.
Det ligger i tiden och det skrivs ofta artiklar om hur man ska jobba med sina drömmar och hur man ska nå sina mål och delmål,  ett visst antal månader eller år framåt. Själv har jag jobbat med detta i mental träning och med en coach för några år sedan. Det är spännande!

I Alexandertekniken utgår vi ifrån nuet, det är här och nu vi kan bli medvetna om vad vi just gör, var vi är och det är i nuet vi kan hejda reaktioner och mönster och välja nya vägar och nya sätt att göra saker på.

Vi kan därifrån vi är, i stunden också ha mål för framtiden förstås. Något som vi jobbar för, något vi vill uppnå eller någonstans som vi vill komma.

Alla vill nog ha ett gott liv och det är ju ett mål i sig. De flesta vill nog också göra gott för andra och det finns lika många sätt att göra det på, som det finns människor.

Jag är tacksam för att ha valt ett yrke som Alexanderlärare, där jag dagligen hjälper människor att må bra och att de med Alexanderteknik som redskap har möjligheten att kunna förbättra sina liv på olika sätt.

Så detta gör jag fortfarande om 5 år.

Men förutom att jag fortsätter att ge privatlektioner så kommer jag även att gå in på företag för att arbeta med personalgrupper för att främja hälsa och förbättra ergonomi. Alexanderteknik blir då ett gemensamt förhållningssätt att arbeta med.
Redan i höst kommer jag att åka till en arbetsplats för att arbeta med en personalgrupp, dels i grupp men även med privatlektioner.

Att njuta av att ha tid, att släppa stress och nå inre stillhet ligger högt på önskelistan hos många. Att kunna göra det i en vacker miljö och med god mat och möjlighet till att kunna ta promenader eller att springa en runda gör det hela ännu bättre.
Så helgkurser och retreats, kanske veckokurser är också sådant som jag kommer att ha etablerat om 5 år.
Redan i höst har jag en första återhämtande retreat på Thorskogs slott den 11-12 november. Med Alexanderteknik, Qigong,   promenader, slottsmiddag och härligt sällskap. Vill du vara med?
Mer uppgifter kommer snart på www.alexandertechnique.se
#fbusept2016#bloggsucce#Om5år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar