onsdag 11 februari 2015

Att blogga vidare

De senaste 17 dagarna har jag varit med i en bloggutmaning för företagare.
Den pågår några dagar till. Jag tycker att jag har varit ovanligt produktiv, det har varit roligt och jag har känt mig kreativ då jag inte bara har skrivit utan även på egen hand gjort om utseendet på min blogg.

Så det var roligt, roligt, trögt, trögt, trögt och så kom jag i gång i ett riktigt flöde och nu känns det trögt igen. Det är så det är med det mesta när man startar upp något, vare sig det är en början på något nytt som att träna, skriva blogg, äta mindre godis eller att börja ta Alexanderlektioner.

Glädjen kan vara smått euforisk när man känner att man är igång och det ruset sitter i ett tag. Sedan kommer arbetet och den sköna belöningen av nöjdhet som man också kan suga på ett tag.

Efterhand kommer insikten som klargör behov och nödvändighet av disciplin, regelbundenhet och fortsatt utövande för att det där nya, roliga och positiva ska kunna bli en del av livet och vardagen.
Det gör sig sällan självt utan man får välja att bestämma sig för det om och om igen. Att vilja.

Så småningom så finns det där som en självklarhet, som en del av ett förhållningssätt eller som en del av ens företagande.
Utmaning!

Innan utmaningen är över vill jag dela med mig av mina nya bloggarvänner, här har vi Klara Härgestam, jag gillar hennes blogg om delandets dilemma, läs här:

http://www.klarabesked.se/2015/01/18/dela,-dela,-dela-och-den-stora-tröttheten-25083515


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar