söndag 8 februari 2015

Glädjen av att få dela med sig

Har du något som du brinner för?
Något som du gärna delar med dig av?

När jag kom i kontakt med Alexanderteknik för mer än 30 år sedan hade jag aldrig hört talas om det. Men plötsligt hade jag både arbetskamrater och kurskamrater som tog Alexanderlektioner och gick kurser. Inte för svenska lärare, för det fanns inga då. Det var Alexanderlärare från bl a England som kom till Sverige på regelbunden basis.

Jag blev nyfiken och anmälde mig till en kurs och jag fann något som jag blev passionerat intresserad av. Något som hjälpte mig att förstå samband och hur kropp och själ hängde ihop. Pusselbitar som passade ihop.
Jag kände i mitt hjärta att det var detta jag ville ägna mitt liv åt, att lära mig mer om.

Att ägna mig åt en disciplin som hjälper mig att förstå mig själv och andra. Att skala av och att våga vara, inte bara göra.

Möjligheten att kunna utbilda mig till lärare i Alexanderteknik var nog mitt livs bästa val. För att kunna lära någon annan att släppa vanor och mönster och att våga vara - ja, det är vackert.

Så om några veckor har jag Öppet Hus på Viloplatsen.
Jag brinner för Alexanderteknik och vill gärna dela med mig så den 23:e februari finns chansen att både höra mig berätta och att få prova på.

Har du lust? Kolla mitt facebookevent så får du veta mer.

https://sv-se.facebook.com/Alexanderteknik.Equilibrium

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar