söndag 6 december 2020

Sprida glädje genom att dela med sig!


Har ni sett hur många Julkalendrar som det erbjuds i år? Då tänker jag inte på snöigt glittriga till barn eller olika sorters havregrynsgröt, te, choklad eller lotions som finns för oss vuxna att ta i med händerna för att smörja utsida och insida. Nej, jag tänker på alla som finns på de digitala kanalerna. Jodå, jag har haft en tidigare år och hade tänkt ha en o år också. På Zoom! Men fick annat för mig och tur är väl det, för jag blir nästan utmattad av allt som erbjuds. Det kan bli en stress att hinna med att koppla av, vila, bada, yoga, träna, tänka rätt tankar, andas, vara stilla, fylla på energi, dricka juice, äta dadlar, göra visualiseringar varje dag fram till Julafton. Phu! Åh, det kommer inte att vara slut då. För då kommer AnnandagStannaUppOchAndas, Dansabortjulmaten och Nyårsretreater och Meditationsintensiver. Phu! Phu!

Även mailvägen erbjuds kalendrar fram till jul och en gillar jag och inspirerad av och vill gärna dela med mig av till dig!

               Jul med inspiration

               Inspirationskalender

Hopp, inspiration och julsånger från några som heter:

Lisbet & Mike på HR People, jag har ingen aning om vem de är men deras hemsida är

www.hrpeople.nu

Här kommer lite bra inspiration från deras kalender igår.

Lucka 5:

6 reflektioner om skratt och humor

• Glada människor behandlar andra väl

• Glädje frigör kreativitet

•Tiden går fort (kairos) när vi har roligt 

• Man blir friskare av att ha kul

• Skratt minskar stress och för oss närmare varandra

• Med humor och skratt minskar konflikter och sjukfrånvaron 

Jag håller med om alltihop! Vi behöver komma ihåg att skratta och ha roligt! 

Vi skrattar ofta under Alexanderlektioner, eleverna och jag!😁

Annars kan jag också rekommendera att titta på den brittiska serien Doc Martin. Satt o skrattade högt för mig själv häromkvällen. Det är så befriande roligt med något så oförskämd och humorfattig.

Ha en härlig och gärna en rolig 2:a advents eftermiddag! Jag ska ut på promenad och kolla hur det lyser ur andras fönster.⭐️✨🌟⭐️✨🌟⭐️✨🌟⭐️✨🌟⭐️✨🌟⭐️✨🌟⭐️✨


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar