tisdag 1 december 2020

Komma loss när man fastnat!

Hej på er - jag återuppstår som bloggerskan!

Min blogg med mina tankar om hur Alexandertekniken gör livet så mycket lättare och bättre, fastnade i trögflytande sirap för flera år sedan, känns det som. Instagram kom i min väg och det blev ett så mycket lättare och roligare media att arbeta med. Det blir ju så då och då, när något nytt tar över.

Men jag gillar ju att skriva! Så inspirerad av vår kattunge Birk, som hela tiden upptäcker något nytt sätt att leka med sådant han redan lekt med påbörjar jag ett nytt, mer lekfullt bloggande.

Min man gjorde ju en bok av mina tidigare bloggar. Den är jättefin och finns att köpa! Julklappstips! Jag kan skicka den om du bor långt bort.

Första december är en utmärkt dag att börja blogga igen! Hade först tänkt ha en zoomkalender men olika saker kom i vägen så det var det svårt att vara på zoom varje dag just nu. Men på bloggen är allt möjligt!

Under en imaginär glittrig kalenderlucka kan du ge en stunds tanke till vad du kan ha fastnat i, finns det något område eller någon idé som sitter fast i sirap? Vill du ta tag i den igen, kanske är du inte färdig med den? Vad hindrar dig?

En första start är att veta om du verkligen vill ta tag i idén/aktiviteten/området och vad din motivation och ditt mål kan vara i så fall. Skriv gärna ner dina tankar. Det hjälper jättemycket, tycker jag.

Kanske sitter en känsla fast i kroppen som hindrar dig från att gå vidare. När jag känner att det är så då stannar jag upp och prövar att bara vara med mig själv i min kropp. Andas och tar in rummet omkring mig. Tillåter mig att känna underlag och andra stöd för min kropp. Då kan jag lättare andas och expandera. Med mer utrymme finner jag mig friare att släppa fram känslor och tankar.

Hoppas att du också kan komma loss om du känner att du sitter fast. Idag är en lika bra som en annan dag att fortsätta att göra något som du gillar. Kanske blir det på ett annorlunda vis den här gången.

Tipsar om rolig barnbok som visar hur underbart det är med fantasi. Ha en inspirerande tisdag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar