torsdag 15 september 2016

Kul på jobbet

 Välkommen till Viloplatsen 4, min arbetsstudio för undervisning av Alexanderteknik.
                                  Boka en lektion, knacka på, kom in och ta del av en dag på mitt jobb!



Dagens bloggutmaning heter just #kulpåjobbet och det tycker jag att jag har varje dag. Mitt arbete är varierat; jag träffar olika sorters människor och arbetar i min studio som är den finaste och mysigaste man kan tänka sig. Jag får även möjlighet att komma till andra arbetsplatser runt om i stan både för att undervisa Alexanderteknik och för att hålla i Qigong-pass, t ex på vackra Hagabadet. Vacker miljö är kul och berikande.

Mitt arbete är till nytta och glädje för andra. När mina elever lär sig att använda sig av Alexanderteknik så hjälper det deras hälsa och det blir även personligt utvecklande. Det är ju att ha kul på jobbet!

För att eleverna ska kunna lära sig av mig är det en förutsättning att jag själv använder Alexanderteknik. Det är underbart. Jag är så glad i mitt jobb!

Jag har roligt på jobbet och får ofta tillfälle att skratta under lektionerna. Ja, eleverna skrattar också!
Ibland viker vi oss dubbla av skratt. Vilket är en skön balans då det stunden innan kanske var väldigt allvarligt eller sorgligt.

Jag tror på att den bästa inlärningsmiljön innehåller stora mått av humor. Sedan har jag personligen lätt för att se det positiva i saker och ting.
Dags att gå och lägga sig. Att få sova är också en förutsättning för att ha kul på jobbet. Inatt är det fullmåne så vi får väl se hur det går med sovandet...

Vill du veta mer om om vad som är positivt med Alexanderteknik?
Titta in på hemsidan www.alexandertechnique.se


2 kommentarer:

  1. Heja, Barbro..! Så här kul som du beskriver att du har det, kanske det inte är alla förunnat att ha...eller tro på, att det går att ha...Ta mig då på mitt ord - jag talar av mångårig praktisk erfarenhet - först som elev och nu som själv lärare i alexanderteknik - livet blir rikare och roligare allt eftersom, med hjälp av alexandertekniken - självklart utesluter det inte sorg och misslyckanden - men livskrafterna och livsglädjen stärks i det stora hela...Tack för ordet! hälsar Gunnel Nordling, lärare i sång, piano och alexanderteknik i Västerås.

    SvaraRadera
  2. Hej Gunnel och tack för ditt inlägg!
    Det är bra att du förtydligar att livet förstås inte alltid är en dans på rosor men Alexandertekniken är en fenomenal hjälp för att hantera livets upp o ner.
    Att ha privilegiet att ha roligt på jobbet är något jag är mycket tacksam för, då ett inte är något att ta för givet.

    SvaraRadera