måndag 13 september 2010

Möten - leder vidare i livet


Jag har börjat att nätverka!
Det är en ny värld för mig, spännande och full av stigar. En del leder mig vilse, en del tar mig till en återvändsgränd, en del tar mig ut i vida världen och en del för mig hem. Som så ofta handlar det om val och möjligheter. Alla dessa stigar gör att jag möter, inte bara andra människor, utan också olika aspekter av mig själv...Jag vill lära mig om mina rädda sidor och mina envisa sidor just nu. För det är där jag möter mina egna hinder, som aktiveras precis som alla andra vanor.

I nätverk möter jag situationer och människor som är nya. Då kan vad som helst hända!
Jag har minglat och bytt visitkort på Göteborgsminglet och på Beautiful Business event. Jag har träffat nya personer och konstellationer på ALMI´s Mentor/Adept-träffar.
Jag nätverkar på Facebook!
På facebook har jag gått med i Walk & Talk som har startat i Stockholm. Sök på facebook det är spännande! Walk & Talk betyder att vi lämnar möteslokalen och går ut och får frisk luft och motion samtidigt som vi knyter kontakter. Jättebra idé, tycker jag!
Första premiren i Göteborg var i fredags. 07.00 avgick vi, ett litet gäng från Hotell Opalen. En hitrest kvinna från Stockholm, Marie från Skönhetsbyrån, ledde oss runt baksidan av Bergakungen, Landeriet, Skateboardrampen och Ån. Härligt att gå i sin egen stad där jag inte gått förut.
Träffade bl.a Siv Thuresdotter som på Facebook startat Qoola Qvinnor och som är väldigt duktig på att blogga! Hon har lagt in ett väldigt fint inlägg om min verksamhet på sin blogg. hennes entusiasm inspirerar mig till att ta tag i min blogg efter sommaruppehållet. Ser framemot mera möten med Qoola Siv.

1 kommentar:

  1. Hej Barbro, vilken fin blogg du har här! Denna skall jag genast börja följa:=))) Tack också för de fina orden om mig, det värmde verkligen. Tycker också det var så trevligt att träffas i fredags, nu har vi hittat nya vänner och varandra, och tänk vad en enkel promenad gör mycket gott! Vi ses snart igen! Kram Siv

    SvaraRadera